Friday, March 16

Bab 2 : Alamak !

Oh ! Si Kembar

"Eli .. macam mana ni ? saya takut lah ."kata Balqis kepada Eli .Tiba Tiba .. "HOI ! kau fikir kau ni siapa hah ?! sekarang baju aku dah kotor . macam mana nak ganti . Aku baru je beli ni  ! Tak guna !!"jerit gadis itu . "Ss..aa..saa..saya mintak maaf ."kata Balqis dengan gagap . Salah seorang dari kawan gadis itu berkata , "Lela , kau maafkan je diorang ni . Tapi , kau bagi lah diorang ni syarat .. mereka berbisik bisik . Elisya dan Balqis berasa hairan akan perlakuan diorang tu . "Eli , nama perempuan ni Lela lah ." kata Balqis yang sedang berbisik kepada Elisya . Perkara yang ditunggu tunggu pun sampai . "Baiklah , aku akan maafkan korang . Tapi belum habis gadis itu cakap . Elisya dan Balqis bersorak gembira .. "Yeay ! Terima Kasih tau awak , sambil Balqis memegang megang tangan Lela ."Korang ni kenapa ?! gila ke hah !! kan semua orang tengok ni . Tak malu ke . yang kau nak pegang pegang tangan aku ni kenapa ?! Geli tahu tak . Aku ada syarat . rehat nanti .. aku nak korang datang dekat stor sukan .Kalau kau tak datang . Aku takkan maafkan kau dan aku nak korang ganti baju aku ni . FAHAM ! Lela , pun pergi dari situ dengan kawan kawannya . "Qis , lain kali hati hati lah sikit ."kata Elisya kepada adiknya yang sama umur dengannya itu .

                                ***********************************************

Pakcik Rahim dah selesai menguruskan pendaftaran dan yuran untuk kedua dua gadis kembar itu . Pakcik Rahim perlu pergi kerja . Pakcik Rahim berjumpa dengan Elisya dan Balqis . "Eli dengan Qis okay ke di sekolah ini ?"tanya Pakcik Rahim . Elisya dan Balqis bercadang untuk merahsiakan apa yang berlaku di kantin tadi . mereka pun menjawab . "Kami okay je ,ayah."secara serentak . "Kalau macam tu . Papa pergi kerja dulu ye .Nah , duit belanja untuk kamu berdua . belajar rajin rajin ya."Pakcik Rahim mencium dahi mereka dan terus beredar dari situ ."Eli , nak ke pergi rehat nanti . Saya rasa tak sedap hati lah ."kata Balqis yang risau . "Salah siapa juga tidak berhati hati tadi . Kita pergi jelah . Lagi teruk kalau kita tak pergi . Kita nak kene ganti baju yang sama . Mana nak cari duit ? kalau minta duit dekat ayah .. terbongkarlah semua rahsia . redha je lah..." jawab Eli dengan penuh perasaan menyesal .

Sambung di BAB yang ke 3 . tunggu ye =)

No comments: